Algemene Voorwaarden FBT Giuliano (KvK 93181620), gevestigd te (8011RN) Zwolle aan de Hagelstraat 9.

Artikel 1. DEFINITIES

In deze Voorwaarden wordt verstaan onder:

- Algemene voorwaarden: Deze algemene leverings- en betalingsvoorwaarden van de Verkoper, FBT Giuliano

Artikel 2. IDENTITEIT VAN DE VERKOPER

Naam Verkoper: Julian Douwe Polstra

handelend onder de naam/namen: FBT GIULIANO

Vestigings- & bezoekadres: Hagelstraat 9 – 8011RN Zwolle E-mailadres: j.polstra@fbteam.nl

Telefoonnummer: 0621244332 KvK-nummer: 93181620

Btw-identificatienummer: 232733429B01

Artikel 3. ALGEMEEN

3.1 Op een Overeenkomst is altijd die versie van de algemene voorwaarden van toepassing zoals laatstelijk gedeponeerd bij de Kamer van Koophandel op de datum van het tot stand komen van de Overeenkomst.

3.2 Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle aanbiedingen en/of op alle Overeenkomsten en Overeenkomsten op afstand door de Verkoper aangegaan met Koper.

3.3 Afwijkende bepalingen dienen uitdrukkelijk schriftelijk te worden overeengekomen en worden, voor zover deze niet in de plaats treden van de bepalingen van deze algemene voorwaarden, geacht deze algemene voorwaarden aan te vullen.

3.4 Indien een bepaling van deze Algemene Voorwaarden nietig is, (geheel of gedeeltelijk) vernietigbaar is of onverbindend wordt, blijven de overige bepalingen volledig van kracht. De Verkoper en de Koper zullen dan in overleg treden om een nieuwe bepaling overeen te komen, die zoveel mogelijk aansluit op en rekening houdt met doel en strekking van de nietige, vernietigde of onverbindend verklaarde bepaling.

3.5 Naast deze algemene voorwaarden kunnen – uitsluitend indien dit expliciet is aangegeven - aanvullende voorwaarden zoals speciale actievoorwaarden van toepassing zijn op bepaalde diensten en/of producten al dan niet in een

specifiek aangegeven periode. Mochten er tussen de aanvullende voorwaarden en deze algemene voorwaarden verschillen bestaan dan gelden, in beginsel, die bepalingen uit de aanvullende voorwaarden boven deze algemene voorwaarden, tenzij anders is bepaald.

3.6 Indien de Koper naar zijn algemene (inkoop)voorwaarden verwijst, zijn die voorwaarden niet van toepassing, tenzij hiermee uitdrukkelijk schriftelijk door de Verkoper is ingestemd.

3.7 Verkoper heeft het recht deze Algemene Voorwaarden te wijzigen en om aanvullende en afwijkende bepalingen van toepassing te verklaren. Dit geldt eveneens ten aanzien van reeds met de Koper gesloten Overeenkomsten en zullen daarop steeds van toepassing zijn met inachtneming van het navolgende. Wijzigingen treden in werking op een door de Verkoper te bepalen datum. De Verkoper zal een minimumperiode van 30 dagen tussen de datum van bekendmaking en de datum van inwerkingtreding in acht nemen. Indien de Verkoper geen datum van inwerkingtreding heeft bepaald, geldt voor de datum van inwerkingtreding een periode van 30 dagen na datum van bekendmaking.

3.8 In geval van wijzigingen van de Algemene Voorwaarden die:

(i) Verkoper het recht geven de bedongen prijs binnen drie (3) maanden na het sluiten van een Overeenkomst te verhogen of;

(ii) Verkoper de bevoegdheid verlenen een dienst of product te leveren die wezenlijk van de toegezegde prestatie afwijkt,

is de Consument die de gewijzigde en/of aanvullende voorwaarden niet aanvaardt, gerechtigd om de betreffende Overeenkomst te beëindigen, dit op voorwaarde dat hij dit binnen een periode van 30 dagen na de bekendmaking schriftelijk aan de Verkoper bericht. Dit artikel is niet van toepassing ter zake wijzingen of aanvullingen op de Algemene Voorwaarden ten gevolge van wijzingen in relevante wet- en regelgeving. Dit artikel is ook niet van toepassing in het geval dat de Koper geen Consument is.

Artikel 4. AANBIEDINGEN/OFFERTE

4.1 Alle door of namens de Verkoper gedane aanbiedingen ter zake van prijzen, offertes, leveringstermijnen e.d. zijn geheel vrijblijvend en voor de Verkoper op geen enkele wijze bindend, tenzij uitdrukkelijk anders vermeld.

4.2 Alle door de Verkoper uitgebrachte op naam gestelde offertes hebben een geldigheidsduur van zeven (7) dagen na de dagtekening van de offerte, tenzij in de offerte anders is vermeld.

4.3 Aanbiedingen zijn slechts geldig gedurende de aangegeven actieperiode en zolang de voorraad strekt. Indien bij de aanbieding geen termijn staat vermeld, geldt een actieperiode van één (1) week.

4.4 Bij prijsopgave of offerte bestaat geen verplichting voor de Verkoper tot levering van een gedeelte tegen een overeenkomstig gedeelte van de voor het geheel opgegeven prijs.

4.5 De verkoopprijs luidt in euro’s inclusief BTW, maar exclusief de eventuele verzend- of bezorgkosten; deze verzend- of bezorgkosten worden indien van toepassing separaat benoemd voor het moment van betalen.

4.6 Kennelijke (schrijf)fouten in prijs of omschrijving van een product kunnen door de Verkoper altijd worden gecorrigeerd. Als de contractspartij evenwel op basis daarvan tot het aangaan van een Overeenkomst mocht hebben besloten, dan kan hij deze Overeenkomst binnen veertien (14) dagen nadat de Verkoper de betreffende (schrijf)fout kenbaar heeft gemaakt annuleren.

Artikel 5. OVEREENKOMST

5.1 De Overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4, tot stand op het moment van aanvaarding door de Koper van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden.

5.2 Indien de Koper het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt de Verkoper onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod. Zolang de ontvangst van deze aanvaarding niet door de Verkoper is bevestigd, kan de Overeenkomst door de Koper worden ontbonden.

5.3 Indien de Overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft de Verkoper passende technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data en zorgt de Verkoper voor een veilige webomgeving. Indien de Koper elektronisch kan betalen, zal de Verkoper daartoe passende veiligheidsmaatregelen in acht nemen.

5.4 Indien de Overeenkomst via de elektronische weg tot stand is gekomen, worden bestellingen en opdrachten die met het account van de Koper worden geplaatst, geacht te zijn geplaatst door Koper.

5.5 Op grond van het verantwoord aangaan van de Overeenkomst (op afstand), kan de Verkoper zich op de hoogte laten stellen of de Koper aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen. Op basis van dit onderzoek is de Verkoper gerechtigd gemotiveerd een bestelling of aanvraag te weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.

5.6 Overeenkomsten (uitgezonderd koop en verkoop tegen contante betaling) welke al dan niet door bemiddeling van tussenpersonen zijn aangegaan, worden eerst door schriftelijke bevestiging van de Verkoper voor hem bindend.

5.7 Wijzigingen in de oorspronkelijke Overeenkomst, van welke aard ook, schriftelijk of mondeling door of namens de Koper aangebracht, die hogere kosten veroorzaken dan waarop bij de prijsopgave kon worden gerekend, kunnen bij de Koper extra door de Verkoper in rekening worden gebracht.

5.8 Het bepaalde in artikel 6:227b lid 1 BW wordt uitgesloten.

Artikel 6. PRIVACY & AVG

6.1. Verkoper is gehouden om de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) en overige wet- en regelgeving betreffende de verwerking van

persoonsgegevens na te leven en overeenkomstig te handelen.

Artikel 7. HERROEPINGSRECHT

7.1. De Consument heeft de mogelijkheid de Overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende 14 dagen. Deze Bedenktermijn gaat in op de dag na ontvangst van het product door de Koper of op de dag na ontvangst van het product door een aan de Verkoper bekendgemaakte vertegenwoordiger.

7.2. Tijdens de Bedenktijd zal Consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of hij het product wenst te behouden. Indien hij van zijn herroepingsrecht gebruik maakt, zal hij het product met alle geleverde toebehoren en - indien redelijkerwijze mogelijk - in de originele staat en verpakking aan de Verkoper retourneren, conform de door de Verkoper verstrekte redelijke en duidelijke instructies.

7.3. Wanneer Consument gebruik wenst te maken van zijn herroepingsrecht is hij verplicht dit binnen 14 dagen, na ontvangst van het product, kenbaar te maken aan Verkoper. Het kenbaar maken dient de Koper te doen middels het modelformulier, dat op de website van de Verkoper beschikbaar is gesteld. Nadat de Koper kenbaar heeft gemaakt gebruik te willen maken van zijn herroepingsrecht dient Consument het product binnen 14 dagen retour te sturen. Consument dient te bewijzen dat de geleverde zaken tijdig zijn teruggestuurd, bijvoorbeeld door middel van een bewijs van verzending.

7.4. Het herroepingsrecht geldt niet voor:

- diensten waarvan de uitvoering, met instemming van Koper, is begonnen voor de termijn van veertien werkdagen;

- goederen of diensten waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt en/of veiling, waarop de Verkoper geen invloed heeft;

- bederfelijke producten zoals groente, fruit en aanverwante versproducten;

- goederen of diensten die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden, bijvoorbeeld die snel kunnen bederven, verwelken of verouderen;

- producten die na levering door hun aard onherroepelijk vermengd zijn met andere producten.

7.5. Indien het retour gezonden product niet conform de voorwaarden is ontvangen, wordt het aankoopbedrag niet gerestitueerd. Het product blijft eigendom van Consument welke verplicht is het product binnen twee (2) weken af te halen. Op verzoek kan het product ook worden bezorgd, waarbij bezorgkosten voor rekening komen van consument.

Artikel 8. KOSTEN BIJ GEBRUIK VAN HET HERROEPINGSRECHT

8.1. Indien Consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, komen ten hoogste de kosten van terugzending voor zijn of haar rekening.

8.2. Indien Consument een bedrag heeft betaald, zal de Verkoper dit bedrag zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na herroeping terugbetalen. Indien Consument een product retourneert, zal de Verkoper het bedrag terugbetalen zodra het product is ontvangen.

8.3. Bij terugbetaling zal de Verkoper gebruik maken van hetzelfde betaalmiddel als dat Consument heeft gebruikt, tenzij de Consument met een ander betaalmiddel heeft ingestemd. Indien Consument aangeeft dat de Verkoper een ander betaalmiddel dient te gebruiken, komen eventuele extra kosten daarvan voor rekening van Consument.

Artikel 9. OVERMACHT

9.1. Wanneer door overmacht niet kan worden geleverd conform de Overeenkomst, moet de Verkoper dit de Koper zo snel mogelijk per email of telefonisch, zulks zonder tot betaling van enigerlei schadevergoeding gehouden te zijn.

9.2. Onder overmacht wordt verstaan: alle van buitenaf komende oorzaken, voorzien of onvoorzien, waarop de Verkoper geen invloed kan uitoefenen, maar waardoor de Verkoper haar verplichtingen of een deel daarvan niet kan nakomen en welke omstandigheden evenmin op grond van de wet, een door de Verkoper gegeven garantie of de verkeersopvattingen aan de Verkoper kunnen worden toegerekend.

9.3. De Verkoper kan in geval van overmacht - na overleg met de Koper - de Overeenkomst opzeggen dan wel de levering opschorten, tot aan het tijdstip waarop de overmachtssituatie ophoudt te bestaan.

9.4. Indien in geval van opschorting de levering meer dan vijf (5) dagen vertraging ondervindt, is de Koper bevoegd schriftelijk mede te delen de Overeenkomst als ontbonden te beschouwen.

9.5. In ieder geval gelden de navolgende omstandigheden doch niet limitatief, als overmacht:

a) te late of kwalitatief onacceptabele levering van één of meer toeleveringsbedrijven.

b) belemmerende maatregelen van overheidswege.

c) geheel of gedeeltelijke staking of storing in het in- en externe vervoersapparaat.

d) rellen en andere ongeregeldheden die de tijdige uitvoering van de Overeenkomst verhinderen.

e) geheel of gedeeltelijke stagnatie in het productieapparaat van - of werkstakingen of uitsluitingen in - het bedrijf of in dat waarvan goederen op grondstoffen c.q. producten worden betrokken.

Artikel 10. LEVERING

10.1. Alle door de Verkoper genoemde termijnen zijn indicatief. Overeengekomen leveringstijden zullen door de Verkoper zoveel mogelijk in acht worden genomen, rekening houdend met de gebruikelijke tolerantie eigen aan de aard van de industrie of handel. De Verkoper is niet aansprakelijk voor eventuele vertraging in de levering en de vertraging kan geen aanleiding geven tot schadevergoeding of ontbinding van de Overeenkomst.

10.2. Overeenkomsten gesloten in een fysieke winkel van de Verkoper worden, tenzij anders is overeengekomen, af winkel geleverd.

10.3. Indien sprake is verkoop op afstand waarbij transport is overeengekomen geldt het volgende:

a) Transport is steeds voor rekening en risico van Koper. Voor Consumenten geldt echter dat zodra de te leveren producten op het opgegeven afleveradres zijn geleverd (of aangeboden conform sub c hierna), het risico, waar het deze producten betreft, over gaat op de Consument.

b) Bestellingen worden zo snel mogelijk afgeleverd. Er gelden geen vaste levertijden.

c) Indien sprake is van overeengekomen transport zal aan de leveringsplicht van de Verkoper (behoudens tegenbewijs) zijn voldaan zodra de door de Verkoper geleverde zaken één keer aan de afnemer zijn aangeboden. Bij bezorging aan huis strekt het rapport van de vervoerder, inhoudende de weigering van acceptatie of de afwezigheid van Koper, tot volledig bewijs van het aanbod tot levering.

d) Indien een product, dat tijdelijk niet op voorraad is door de Koper wordt besteld, zal worden aangegeven wanneer het product weer beschikbaar is.

e) Leveringen vinden plaats op het door de Koper tijdens de totstandkoming van de Overeenkomst opgegeven adres.

f) Bij leveringen in het buitenland kunnen afwijkende voorwaarden en kosten gelden. De Verkoper is derhalve gerechtigd de Koper te verplichten aan deze nadere voorwaarden te voldoen.

g) Indien 1 of meerdere artikelen van een pakket niet op tijd kunnen worden geleverd, is Verkoper bevoegd hiervoor soortgelijke alternatieve producten te leveren tegen minimaal dezelfde prijs/kwaliteitverhouding. 

10.4 De Verkoper behoudt zich het recht voor orders niet uit te voeren indien de Koper vorige leveringen niet binnen de overeengekomen betalingstermijn heeft betaald. De Verkoper is niet aansprakelijk voor eventuele schade bij de Koper ten gevolge van het niet leveren. De toepassing van dit recht moet de Koper tijdig worden medegedeeld.

Artikel 11. VERPAKKING

11.1. De Verkoper heeft het recht boven de verkoopprijs de kosten van emballage en een toeslag voor bezorgen en administratie te berekenen. De Koper dient vooraf in te stemmen met het in rekening brengen van de voorgenoemde toeslagen.

11.2. Indien verpakkingsmateriaal op leenbasis wordt verstrekt, dient de Koper hiervoor als een goed huisvader zorg te dragen en het betrokken verpakkingsmateriaal zo spoedig mogelijk op zijn kosten aan Verkoper terug te leveren.

Artikel 12. BETALING

12.1. Verkoop geschiedt tegen directe betaling vooruit of bij aflevering c.q. uitvoering, tenzij overeengekomen na ontvangst van de factuur.

12.2. Tenzij nadrukkelijk anders is overeengekomen dient de Koper de verschuldigde bedragen te voldoen op het tijdstip en de wijze zoals overeengekomen, zonder enige korting, verrekening en/of opschorting. De betaling dient te geschieden op een door de Verkoper aangegeven bank- of girorekening, op de wijze en binnen de termijn als is vermeld op de factuur. Indien geen termijn op de factuur is vermeld, zal een betalingstermijn van 14 dagen gelden.

12.3. De Verkoper is gerechtigd een vooruitbetaling van de Koper te verlangen, in welk geval dit aan de contractspartij zal worden medegedeeld.

12.4. Indien de betalingstermijn wordt overschreden wordt de Koper geacht van rechtswege in verzuim te zijn en heeft de Verkoper het recht de wettelijke handelsrente in rekening te brengen, vanaf de dag dat de betaling had moeten plaatsvinden tot de dag van algehele voldoening. Dit onverminderd de aan de Verkoper verder toekomende rechten. Ingeval van een Consument, is de Verkoper gerechtigd de wettelijke rente in rekening te brengen.

12.5. In geval van niet, dan wel niet tijdige betaling, komen de buitengerechtelijke kosten conform de Wet normering buitenrechtelijke incassokosten zoals vastgelegd in het Besluit vergoeding buitengerechtelijke incassokosten voor rekening van de Koper. Ook alle gerechtelijke kosten, die de Verkoper in verband met de inning van zijn vordering maakt, komen voor rekening van Koper, met uitzondering van een Koper die een Consument is.

12.6. Aan personen, in dienst van de Verkoper, die daartoe geen uitdrukkelijke volmacht hebben, kan niet bevrijdend worden betaald.

12.7. De Verkoper heeft de vrijheid te bepalen op welke schulden betalingen van de Koper worden toegerekend, doch in ieder geval zullen betalingen allereerst in mindering worden gebracht op rente en buitengerechtelijke incassokosten.

12.8. Koper doet afstand van het recht om een schuld aan de Verkoper te verrekenen met een vordering op Verkoper.

Artikel 13. EIGENDOMSVOORBEHOUD

13.1. Alle door de Verkoper geleverde producten blijven eigendom van de Verkoper totdat de Koper alle verplichtingen uit alle met de Verkoper gesloten Overeenkomsten deugdelijk is nagekomen, daaronder mede begrepen vergoeding van rente en kosten, ook van eerdere of latere leveringen en eventuele met betrekking tot de producten verrichte of te verrichten werkzaamheden.

13.2. Het door de Verkoper geleverde, dat ingevolge lid 1 onder het eigendomsvoorbehoud valt, mag niet worden doorverkocht en mag nimmer als betaalmiddel worden gebruikt. De Koper is niet bevoegd om het onder het eigendomsvoorbehoud vallende te verpanden of op enige andere wijze te bezwaren.

13.3. Bij niet tijdige betaling van één of meer reeds vervallen facturen en indien de concrete omstandigheden van het geval en een redelijke afweging van de belangen van partijen geen andere keuze overlaten, heeft de Verkoper het recht de geleverde producten, alsmede het afgegeven verpakkings- en ander duurzaam materiaal terstond tot zich te nemen en van de plaats van opslag af te voeren.

13.4. Koper dient de Verkoper hiertoe volledige medewerking te verlenen, bij gebreke waarvan de Koper jegens de Verkoper een boete verbeurt van 10% van het door de Koper verschuldigde, voor iedere dag – een deel van een dag daaronder begrepen – dat de Koper jegens de Verkoper hiermee in gebreke blijft, onverminderd de verplichting tot afgifte.

13.5. Koper dient steeds al hetgeen te doen dat redelijkerwijs van hem verwacht mag worden om de eigendomsrechten van de Verkoper veilig te stellen. Indien derden beslag leggen op het onder eigendomsvoorbehoud geleverde dan wel rechten daarop willen vestigen of doen gelden, dan is de Koper verplicht om de Verkoper daarvan onmiddellijk op de hoogte te stellen.

13.6. Voor de Koper geldt bovendien, met uitzondering van Consumenten:

(a) Koper verplicht zich om het onder eigendomsvoorbehoud geleverde te verzekeren en verzekerd te houden tegen brand, ontploffings- en waterschade alsmede tegen diefstal en de polis van deze verzekering op eerste verzoek aan de Verkoper ter inzage te geven. Bij een eventuele uitkering van de verzekering is de Verkoper gerechtigd tot deze penningen. Voor zoveel als nodig verbindt de Koper zich er jegens de Verkoper bij voorbaat toe om haar medewerking te verlenen aan al hetgeen dat in dat kader nodig of wenselijk mocht (blijken) te zijn.

(b) Voor het geval de Verkoper haar in dit artikel aangeduide eigendomsrechten wil uitoefenen, geeft de Koper bij voorbaat onvoorwaardelijke en niet herroepelijke toestemming aan de Verkoper en een door de Verkoper aan te wijzen derde, om al die plaatsen te betreden waar de eigendommen van de Verkoper zich bevinden en deze terug te nemen.

Artikel 14. GEBREKEN EN KLACHTTERMIJN

14.1. De te leveren producten dienen te voldoen aan de normaal geldende kwaliteitsnormen voor de betreffende ambachtelijke versproducten.

14.2. Klachten over de producten dienen door de Koper op het moment van afhalen van de producten gemotiveerd te worden gemeld aan Verkoper. Indien de producten doormiddel van verkoop op afstand zijn gekocht, dient de Koper binnen 24 uur na ontvangst van het product de klachten schriftelijk en gemotiveerd te melden aan de Verkoper.

14.3. De melding dient een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van het gebrek te bevatten, zodat de Verkoper in staat is adequaat te reageren. De Koper dient de Verkoper in de gelegenheid te stellen een klacht te (doen) onderzoeken.

14.4. Indien een klacht naar de mening van de Verkoper gegrond is, zal de Verkoper de producten herstellen en/of leveren zoals is overeengekomen dan wel deze aan de Koper vergoeden.

14.5. Indien van een gebrek later melding wordt gemaakt, komt de Koper geen recht meer toe op herstel, vervanging of vergoeding.

14.6. Reclames over facturen dienen schriftelijk binnen een termijn van acht (8) dagen na factuurdatum te worden gemeld aan Verkoper. Na het verstrijken van deze termijn wordt de Koper geacht de factuur te hebben goedgekeurd.

14.7. Een reclame geeft de Koper geen recht om betaling op te schorten of te verrekenen.

14.8. Gebreken bij een deel van het geleverde geven de Koper niet het recht tot afkeuring van de gehele geleverde partij.

14.9. Indien een klacht naar de mening van de Verkoper gegrond is, zal zij de producten alsnog leveren of herstellen zoals overeengekomen, tenzij dit inmiddels voor de Koper aantoonbaar zinloos is geworden. Dit laatste dient alsdan vooraf door de Koper schriftelijk kenbaar te worden gemaakt. Indien het alsnog leveren of herstellen van de producten niet meer mogelijk of zinvol is, zal de Verkoper slechts aansprakelijk zijn binnen de grenzen van artikel 16.

Artikel 15. GEBREKEN EN KLACHTTERMIJN BIJ CONSUMENTEN

15.1. De te leveren producten dienen te voldoen aan de normaal geldende kwaliteitsnormen voor de betreffende ambachtelijke versproducten.

15.2. Consument is verplicht de producten onmiddellijk na ontvangst nauwkeurig te (doen) inspecteren. Zichtbare gebreken dienen door de Consument direct te worden gemeld aan de Verkoper.

15.3. Klachten van Consument die betrekking hebben op gebreken aan het product of de levering en die uiterlijk niet waarneembaar zijn, moeten door de Koper binnen twee (2) maanden na levering (of binnen twee (2) maanden na factuurdatum indien de producten niet aan de Koper (konden) worden geleverd), aan de Verkoper ter kennisgeving worden gebracht.

15.4. Klachten over producten die bederfelijke waren betreffen moeten door de Koper binnen 24 uur dagen na levering (of binnen 24 uur na factuurdatum indien de producten niet aan de Koper (konden) worden geleverd), aan de Verkoper ter kennisgeving worden gebracht.

15.5. De melding dient een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van het gebrek te bevatten, zodat de Verkoper in staat is adequaat te reageren. De Koper dient de Verkoper in de gelegenheid te stellen een klacht te (doen) onderzoeken.

15.6. Indien van een gebrek later melding wordt gemaakt, komt de Koper geen recht meer toe op herstel, vervanging of schadeloosstelling.

15.7. Gebreken bij een deel van het geleverde geven de Koper niet het recht tot afkeuring van de gehele geleverde partij.

Artikel 16. AANSPRAKELIJKHEID

16.1 De totale aansprakelijkheid van de Verkoper tegenover de Koper wegens een toerekenbare tekortkoming in de nakoming van de Overeenkomst of op welke rechtsgrond dan ook, daaronder uitdrukkelijk begrepen iedere tekortkoming in de nakoming van een met opdrachtgever overeengekomen garantieverplichting, is beperkt tot de vergoeding van directe schade tot maximaal het bedrag van de voor die Overeenkomst bedongen prijs (exclusief BTW).

16.2 De totale aansprakelijkheid is te allen tijde beperkt tot maximaal het bedrag van de door de verzekering van de Verkoper in het voorkomende geval te verstrekken uitkering, voor zover de Verkoper hiervoor verzekerd is.

16.3 De aansprakelijkheid van de Verkoper voor indirecte schade, gevolgschade, gederfde winst, gemiste besparingen, schade door bedrijfsstagnatie, schade als gevolg van aanspraken van derden zoals afnemers/klanten van Koper, schade verband houdende met het gebruik van door opdrachtgever aan de Verkoper voorgeschreven zaken, materialen of programmatuur van derden en schade verband houdende met de inschakeling van door opdrachtgever aan de Verkoper voorgeschreven toeleveranciers, is uitgesloten. Daarnaast is uitgesloten de aansprakelijkheid van de Verkoper voor schade verband houdende met verminking, vernietiging of verlies van gegevens of documenten.

16.4 De onder artikel 16.1 tot en met artikel 16.3 bedoelde uitsluitingen en beperkingen komen te vervallen indien en voor zover de schade het gevolg is van opzet of bewuste roekeloosheid aan de zijde van de Verkoper of haar leidinggevende ondergeschikten.

16.5 Iedere vordering tot schadevergoeding tegen de Verkoper vervalt door het enkele verloop van één (1) jaar na het ontstaan van de vordering, tenzij de Koper voor het verstrijken van die termijn een rechtsvordering ter vergoeding van de schade heeft ingesteld.

16.6 Wat is bepaald in dit artikel van deze algemene voorwaarden evenals alle andere beperkingen en uitsluitingen van aansprakelijkheid genoemd in deze algemene voorwaarden, gelden mede ten gunste van alle (rechts)personen waarvan de Verkoper zich bij de uitvoering van de Overeenkomst bedient.

16.7 Volgens de Warenwetsregeling, ‘allergeneninformatie niet-voorverpakte levensmiddelen’ moeten wij u als gast, van de winkel FBT Giuliano en als gebruiker van onze catering, kunnen informeren over de allergenen in onze producten. Vanzelfsprekend worden uw producten met de grootst mogelijke zorg bereid, waarbij alle regels rondom de hygiëne in acht worden genomen. Een winkel/horecabedrijf is echter geen fabriek en al helemaal geen laboratorium. En het belangrijkste: in de winkel/horeca werken mensen! Niet alleen vakvolwassen beroepsbeoefenaars, maar ook medewerkers die op drukke momenten komen helpen en soms nog niet alles weten. Bij de bereiding in ons bedrijf kan niet altijd worden voorkomen dat verschillende producten met elkaar in contact komen, waardoor allergenen overgedragen kunnen worden. Wij kunnen dus niet garanderen dat onze producten vrij zijn van (bepaalde) allergenen en wij zijn verplicht u dit als volgt te melden: Al

onze producten kunnen sporen bevatten van alle voorkomende voedselallergenen. Op het moment dat u aangeeft dat u overgevoelig bent voor een bepaald allergeen, dan kijken we samen met u of dit allergeen in het betreffende product voorkomt. We gebruiken hiervoor de informatie van de etiketten zoals deze door onze leveranciers worden verstrekt of die wij verwerkt hebben op ons eigen overzicht. Ook kijken we op dat moment of dit allergeen in het product terecht zou kunnen komen vanwege de toegepaste bereiding. Omdat wij niet weten in welke mate u – of voor wie u onze producten komt halen – overgevoelig bent, bepaalt u altijd zelf of u wel of niet het product bestelt of consumeert. Wij kunnen hiervoor geen enkele aansprakelijkheid aanvaarden. Wij kijken wel heel graag samen met u op welke wijze wij rekening kunnen houden met uw voedselallergie of van de persoon waarvoor u onze producten komt halen of bestelt. Maar 100% uitsluiten van allergenen is voor ons onmogelijk. We doen wel heel graag ons best voor u!

Artikel 17. TOEPASSELIJK RECHT / GESCHILLEN

17.1. Op alle Overeenkomsten waarop deze algemene voorwaarden geheel of gedeeltelijk betrekking hebben, is Nederlands recht van toepassing.

17.2. Alle geschillen die mochten ontstaan naar aanleiding van deze voorwaarden of naar aanleiding van Overeenkomsten die hiervan het gevolg mochten zijn kunnen worden voorgelegd aan de Nederlandse rechter, tenzij uitdrukkelijk anders wordt of is overeengekomen

Laden ...